Den ekonomiska situationen

Jag tror att det kan vara så att jag kan få ordning på min sommarekonomi redan så fort csn-pengarna kommer. Tjohoo. Jag har räkningar och omedelbara skulder på 9000 men denna månad erhåller jag 10000. Amazing.. jag kommer att kunna handla mat utan att behöva låna pengar för det. Vi får bara hoppas att det inte är allt för mycket böcker såhär i början. Haha.. när skulle det vara böcker då? I slutet? Terminsavgiften också.. men jaja. Jag har lyckats överleva på tresiffrigt när allt är betalt förut så det ska jag nog klara nu också. Nu har jag betalat tv-licens, försenade telefonräkningar och annat skit. Bara jag får lov att skjuta på hyran så ska nog detta bli finfint. 8) Skicka min jävla studieförsäkran nu så ska ni nog se till att den blir bekräftad snabbare än snabbt.. jag läser ju på distans, det är väl klart att jag är inskriven 8)

Om jag nu bara lär mig att inte ringa till mobil någonsin ever så sparar jag mer än 50% av trafikkostnaderna på min fasta telefon. Mobilen har ju redan blivit refill och jag har lyckats hålla det nere på 200 förra månaden och så ska det fortsätta 8) Abonnemanget hos Telia kostar iofs 174 kr men det är inte så jävla mycket om man jämför hur det var innan de kom på den smarta idén att ge oss under 26 rabatt.

Jag tror att jag har kunnat motivera min dåliga behandling av pengar med att det är synd om mig 8) Haha.. man kan alltid köra det kortet och vips har man handlat kläder och grejer. Men nå, nu får det vara nog med det. Det var lite synd om mig för lite mer än ett år sedan men nu är det fan inte synd om mig, jag har det trots allt ganska så skitbra.

Ifall jag bara jobbar så pass mycket att jag kan betala tillbaka alla skulder till syskon och föräldrar som jag dragit på mig under det här senaste året kan jag sluta på jobbet också och bete mig som en riktig student. Eller nja.. men jag känner mig lite gammal och malplacerad där ibland.

Imorgon ska jag leta reda på en gul livsviktig lapp som verkar ha rymt all världens kos samt handla det som den ger mig rätt till. Sen ska jag ringa och säga upp mitt medlemsskap i Svenskt militärhistoriskt lexikon och sen var det något mer också men det har jag glömt. Jag planerar att vakna upp imorgon och inte ha ett dugg ont i halsen och ingen hosta. Kan man fixa det kanske? Jag vill leva utan att tänka på luftvägar och lungor alls någonsin igen.

Vartfan har den där gula lappen tagit vägen egentligen? Jag som alltid har stenkoll på den.. fasiken.

Justja, nu kom jag på vad det andra jag skulle göra var - att ringa till Historiska och smajla in mig på D-kursen fast jag redan läser 20p den här terminen. Eller nja.. vi får se hur många det blir till slut. Ifall det här går som jag planerat så kommer jag att ha 240p när jag är färdig. Tjoho 8) Och ändå ett halvår till godo hos csn att slösa på nåt meningslöst. Jag ska bara hitta nåt meningslöst.. eller det troliga är ju att jag behöver den terminen till att skriva en D-uppsats i historia. Men man kan ju börja lite smått nu.. 8)

Nu ska jag nog ta och klappa på katten som är söt och sen sova lite. Hejsvaj.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits