dö min kos

Jag blev väckt av att det ringde från jobbet. När jag svarade med min jävligt förkylda och cepehesa röst sa personen i andra änden bara "det var inget, krya på dig". Mycket bra.. så slipper jag bortförklara mig och må dåligt över det.
Jag är visserligen mycket friskare idag och hade kanske kunnat jobba.. men nu har jag 1000 planer för dagen och de inkluderar inte att stå och säga "smaklig spis" till okända människor i centrala Lund.

Jag ska åka till Malmoe och fika med Per och sen gå på Ikea med Maggis.. det ska bli en fröjd. Grejen är bara att min bror kanske kommer idag, kanske imorgon, kanske nu, kanske sent ikväll.. jag borde dammsuga. Varför gör jag inte det bara? Jo.. jag ska nog bara göra det helt enkelt och sen se till att få mig på en buss till Sveriges tredje stad. Planen var att jag skulle cykla idag, men det kan jag ju glömma ganska rejält. Om jag gör nåt annat än att gå nerför trappan till mitt hus kommer jag antagligen att kräkas av hostspasmer. Jäkla NACKE.

Mitt liv innehåller mycket lite just nu. Jag har inga spännande lärdomar från Discovery att komma med, jag har inga hatutbrott mot tönten Patrik Ekwall.. jag har ingenting. Jo.. visserligen håller jag på och läser en skitbra bok om Axel Oxenstierna. Den började lite segt, det radas upp fakta om omvärld, Sverige, bönder och adel under 1600-talet under 50 sidor som jag redan läst 60 poäng på universitetet om.. men när man väl kommit förbi det så tar sig boken rejält 8) Fast jag lärde mig en jävligt intressant grej igår. För 400 år sedan vägde en fullvuxen tjur som slaktad inte mer än 70-90kg. Nuförtuden kan de väga mer än ett och ett halvt ton ifall man får tro den där källan. Det är ju helt vansinnigt stor skillnad. Jag kom inte ihåg hur det var med kossorna exakt, men det var en jävligt stor skillnad där också. Detsamma gällde får, grisar och getter. Coolt. Så om man skulle åka tillbaka i tiden och vandra på landsbygden för 400 år sedan skulle man antagligen bli helt förstummad över att alla kreatur var helt små.

Det citerades en skrift av en präst som uppmärksammade misskötseln av kalvar. Han avslutade din orerande med att påpeka att den specifika kalven som han hade i sitt exempel "dog sin kos".
Jävligt bra uttryck 8)

Nej, nu ska jag dammsuga och sen duscha och sånt obligatoriskt. Hejsvejs.

Kommentarer:
Postat av: Linderholm

Hahaha, jag gillar din blogg!!! Jag uppskattar när det finns en sk. "hjärna" bakom inläggen!

Vad heter den där boken om Oxenstierna?

Postat av: Jonas

Hej! Får man lämna en kommentar utan att egentligen inte kommentera något? Jag hittade precis din blogg! Kul läsning! Hoppas att allt är bra med dig!
Vi hörs! Hälsningar från Uppsala! Sköt om dig

Kram Jonas

2005-08-14 @ 22:22:10
Postat av: Carita

nice website :))
ejaculatingbabes Gruppsex

2006-03-30 @ 12:36:21

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits