Grogrund

Inatt diskade jag. Det var fantastiskt. Jag minns inte senast jag diskade. Till saken hör att jag har extremt mycket porslin och glas så jag kan gå många, många dagar utan att behöva diska. Anledningen till detta var att mor och far ska komma och hälsa på idag. Detta är också anledningen till att jag har gått upp innan tvåsiffrigt. Skitjobbigt var det. Clovis vet vad som väntar, hon springer undan så fort benen bär henne när jag är uppe såhär tidigt. Jag är inte speciellt mysig då.

Idag ska jag alltså städa och invänta föräldrarna. De sa att de skulle komma framåt eftermiddagen. Dock känner jag dem rätt och vet att de i bästa fall kommer att ringa om en timme och säga "hej, är du hemma?". Vilket är en sådan knasig fråga för 1. Det är väl klart att jag är hemma och 2. varför säger de inte bara "vi kommer nu"? Nåja.
Det jag skulle komma till med diskningen var att det för första gången i mitt liv faktiskt börjat gro två grejer i botten på diskhon. Det var två taniga gröna saker med ett blad var på som verkade ha funnit sin grogrund i disktrasan. Hahaha.. fan vad jag garvade. Fan vad jag är sunkig 8) Jag kunde inte riktigt identifiera växtligheten. Fröna som de var sprungna ur såg ut som paprikafrön, men de skulle också kunna ha nåt att göra med att jag diskat ut en blomkruka för ett tag sedan. Jag vet inte. Jag funderar på att sätta de små söta i en blomkruka och se hur de klarar sig. Fast mina blomkrukor (jag vet inte varför jag pratar i plural. Jag har en blomkruka) är inte direkt en grogrund för växtlighet. Inte som disktrasan.. 8) Jag är rätt säker på att de där två gröna grejerna var de mest välmående organismerna här i hushållet, mig och Clovis inkluderat 8)

Nåväl. Jag borde ta itu med städningen.. resten av lägenheten har varit städad mycket oftare än diskhon så det lär ju inte vara lika kul som jag hade igår. Har jag tur kanske jag hittar en gammal bit mat som Clovis burit iväg till ett undangömt ställe. Hehe. 8)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits