Lakritsen på vift

Ööööh. Jag ska gå och lägga mig. Jag skriver alldeles för ofta för jag har verkligen ingenting att komma med någonsin. Men det är kul att skriva så jag gör det ändå 8)

Expressen kom med Det stora tipset idag - Hur du vaknar med fräsch rosenhy. Kan ni gissa? Vad tror ni Expressen hade för storslaget och "av forskare framtaget" svar på denna fråga? Jo, somna aldrig med sminket på!

Jahaaaaaaaaaaaaaa.
Vad gjorde folk innan kvällspressen?

Tvn hämtades av en nisse som passande nog, och originellt nog inte minst, frågade ifall jag var släkt med Fantomen. Jag måste komma på nåt bättre svar på den frågan för jag får den ju tamejfan varje gång någon får reda på vad jag heter. Man kan inte svara "öh näe" för då verkar man helt otrevlig. "Ja" är ju rent ljug, och "jag vet inte" skulle bara få frågaren att bli helt stum och ställd och säga "eh.. okej" och sen skulle en spänd situation uppstå 8). Samtidigt kan jag ju inte svara sanningen.. "jo, min morfar hette Johan Walker, så nästan. Fast han dog för två månader sedan så jag vill helst inte prata om det". Också det skulle kanske skapa en smula spänd situation. Sluta fråga så dumt. Det är klart att jag inte är släkt med Fantomen. Goddamnit.

Clovis leker med Lakritsen. Fast nu kom hon med Reservmusen och nu med nån slags tuss hon hittat. Hon behöver desperat en sån Supermus som hon kan ägna sig åt. Fast Lakritsen är ganska bra. Det är en salmiakbalk som är äldre än 6 månader som hon går omkring och bär på när hon har tråkigt. Rätt så ofta vaknar jag och har den bredvid mig på kudden.. hon är så söt. Jag får också låna den när jag är snäll och ligger tyst i min säng 8)

Inatt lär jag inte ligga tyst i min säng. Jag och Maia har läst min gamla tenta och jag garvade så jävla mycket åt mitt sjuka svar (jag skulle tolka en dikt, orden och fraserna manodepressiv PMS-kvinna och "någon som är lagd åt ett lite med gladlynt håll" förekom) så jag har fått nån slags tbc-hosta igen. Himlaplättar. Jag får andas in nåt. Clovis kanske. Hon är mjuk 8)

Jaja.. nu får jag väl ta och sova. Det är en stor dag imorgon. Jag ska eventuellt gå upp innan 11 och kanske rensa ur en skrivbordslåda eller två. Tjoho.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits