Lilla flickan i TT

Fasiken. Jag slutade som tvåa på de senaste lägenheterna som jag ville ha och nu verkar det inte komma några fler. FLYTTA! Hoppa av och flytta därifrån.. darnit 8/ Jag vill inte bo här, jag vill inte bo här, jag vill inte bo här, jag vill inte bo här.

Jag är jättebakis. Eller trött. Outsövd. En pizza skulle sitta fint, pengar till en pizza skulle sitta fint. Hm. Jag har jämfört de två olika nya ballerinasorterna som finns och har kommit fram till att bananchokladen är mycket godare än toffeen.. men jag verkar vara i minoritet i Sverige. Men så är det alltid med allting som jag tycker.

Jag tog ett ordentligt avsked av en vän förut idag.. det var inte så bara avskedet av vännen utan ett slut på känslor som plågat mig länge och väl. Det kändes konstigt och renande på nåt sätt. Ännu ett argument för att jag vill flytta. Jag vill ta alla mina saker och börja på en lite annorlunda kula i en annan del av staden. Jag tror att det skulle vara väldigt bra att få rensa ut en massa både fysiskt och psykiskt.

Jag har skrivit upp mig i bostadsköer i Malmö också.. inkl. Turning Torso 8) Inte för att jag tror att jag har en chans att få en lägenhet där för man skulle fylla i befattning och min är inte så imponerande. Men ändå.. fan vad coolt det vore att bo där. Clovis skulle få springa fötterna av sig på ytan och glå på fåglar tills hon blev helt galen 8) Kub 9 siktar jag in mig på, en etta på 45kvm med 7000 i hyra. Den där hyran kan ju vara ett problem, men jag räknar med att tjäna in litegrann på gymkostnader som ingår i hyran 8) Näe.. men fan. Jag vill vara rik. Jag vill kunna köpa nya kläder och piffa upp mitt liv lite. Jag kräks på att ALLT ÄR SÅ JÄVLA SAMMA HELA TIDEN. Jag brukar alltid inleda konversationer med folk som jag inte sett på ett tag med "jaha, vad är nytt" eller nåt åt det hållet. Men fan, jag har aldrig nåt kuligt att komma med. Det värsta kan kanske var att jag haft en kund på jobbet som kallat mig för "lilla flicka" eller nåt åt det hållet. Det är ganska äckligt. Folk är så jävla lustiga när de handlar mat.. [insert utsvävning] När man tar en beställning är det vissa fraser man alltid använder sig av och en av dem är "Äter du här?". Denna fråga innebär inget annat än jag ska veta vilken knapp jag ska trycka på på kassadatorgrejen. Det handlar inte om att priset ändras utan det är bara för att veta ifall man ska packa eller lägga på bricka. Ibland får gästen för sig att han/hon vill ha något efter att beställningen slagits ut och då kan man lätt gå tillbaka och lägga till saker. Grejen är bara att uppgiften om huruvida personen ville äta på lokalen eller ta maten med sig försvinner. Då brukar man helt enkelt bara fråga igen med det tonfall man har när man ställer en fråga som man vet att man nyss ställde men som man har glömt bort svaret på. Då gjorde jag med en gäst häromdagen och han blev helt knäpp och tyckte att han hade ju sagt, för "mindre än EN minut sedan" var han skulle äta. "Kommer du inte IHÅG det?" undrade han och vägrade avslöja svaret på den livsavgörande frågan. Till saken hör att vi hade haft en av ställets värsta rusher ever och hade kö ut på gatan. Jag var skitstressad och försökte bara servera så snabbt som möjligt så vi kunde arbeta på köerna i snabbast möjliga mån. Det fanns inget utrymme i min svettiga gamla osövda hjärna att vara skojig med denna människa så jag var extremt mycket på vippen att hiva ur mig något i stil med "Tror du jag bryr mig på riktigt, gubbfan?". Istället vände jag mig om, la all hans mat i påsar och sa smaklig måltid och "NÄSTA!". Huruvida han skulle äta där eller ej förtäljer inte historien.. men jag är säker på att det blir klagomål på hög nivå ifall han blev tvungen att packa upp sin mat ur påsar när han är på lokalen.[/Utsvävning]

När jag sväljer idag är det för första gången på en månad så att jag inte behöver skrynkla ansiktet för att det gör så ont i halsen. Excellent. Jag kanske kan slippa undan fler rynkor nu på ett tag.. man kan ju iaf drömma. Nu ska jag drömma lite mer. Jag ska skriva upp alla saker jag skulle handla/göra ifall jag hade normalmycket pengar.

Jeans, 2 par
BH-ar, massor
Skor, stövlar som är varma och bekväma
Vinterjacka
Gå till frisören och antingen permanenta, förlänga eller nåt annat lite mer drastiskt
Köpa terminskort på Gerda inkluderat gym och spinning
Köpa en väska på Ylle och Mandel
Köpa smycken (Pilgrim)
Skaffa Skånekort så man kan åka till Malmoe
Åka till Danmark och handla alkohol
Partyutstyrsel (linnen, accessoarer, skor)
Normalt puder
Cd-brännare

Nu får jag ge mig innan jag börjar fantisera om bilar och lägenheter i Turning Torso och sånt.. Men jäsiken. Jag får ta och göra nåt nu innan jag tråkar ut mig själv och alla andra som läser. Hejdå.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits