Limbolivet

Uääh. Åter till mitt limboliv. Gnäll gnäll, ingenting händer. Det som har hänt idag är att jag blev attackerad av täcket. Jag gick intet ont anande förbi min egen säng när plötsligt täcket hoppar på mig i ansiktet. Det visade sig sedan att det var Clovis som låg under påslakanet och som såg mig genom detta och fick för sig att en attack vore bra. Hon är knäpp i huvudet den där. Lite innan hade hon legat på skärmen och petat och vickat på lampan jag har på skrivbordet bara precis så mycket att den inte tippade helt. Som om hon skulle testa mig och se hur mycket uppfostran jag hade i mig. Som tur var vaknade jag med nåt slags sjukt humör imorse när klockan ringde. Klockan ringde och jag tog tag i sänglampan och försökte dra ner den i sängen. Anledningen till detta var att jag tyckte att ljudet var det vackraste jag någonsin hört och jag tänkte att en matchande vacker bild nog måste visa sig i sänglampans fot. Sen vaknade jag ordentligt och undrade varför i helvete jag hade ställt klockan och kom på att det var för att jag skulle tvätta. Efter att ha skrattat gott i mitt inre åt detta och börjat gå in för att somna om kom jag på att jag ska ju sluta skylla ifrån mig nu och börja bete mig som en vuxen människa. Så jag tog mig upp, packade ihop tvätt och satte igång med tvättande. Mellan varven kuvade jag den lilla sturska - som kan skådas här nedan:
Kuvad

Idag ska jag till Malmoe och hjälpa till att flyttstäda. Inte världens tjohosyssla kanske men jag får se annat än dessa fyra väggar (eller hur många väggar det nu är) eller iaf denna omnejd. Tänk att jag skulle bli så knäpp av att inte jobba. Men jag tänker inte gå tillbaka till jobbet den här veckan.. om inte annat så behöver mina fötter och min hals återhämta sig.

Jag gick och handlade förut i princip enkom av den anledningen att jag skulle ta ut pengar till bussen i samma veva. Men icke, det glömde jag. Jag var för upptagen med att vara medveten om mina köp. Jag kan handla i princip vad som helst. Gravtest, kondomer, intimtvål, tamponger, ätbara underkläder you name it. Men jag gillar inte att handla toapapper tillsammans med något ätbart. Speciellt inte på Willys där allt är i storpack. Man bara känner blickarna från alla framför och bakom i kön. "Jahaaa.. hon ska vräka i sig 2,5kg potatissallad och sen sitta på toa och skita ut det". Inte för att det är så konstigt att man måste gå på toa då och då.. men ändå, jag vill inte skylta med det. Jag tycker över huvud taget inte om att handla så att det är uppenbart vad man ska göra. Någon gång handlade jag en massa parteyprylar till mitt födelsedagskalas och då får man alltid någon kommentar från kassörskan/kassören. "Jasså, du ska ha kalas" etc. Överhuvudtaget tycker jag inte speciellt mycket om kallpratskommentarer som är helt ointressanta. Chocka mig istället med nåt skitspännande.
Kassanissen hade sin "kassamanual" så jag kunde se den när jag stod i kön. På den stod att man skulle skapa kontakt med kunden och endast ens egen fantasi satte gränser för detta. Jamen jaaaaa. Fantasin är inte så fantastisk. Kan de inte berätta om nåt skitskoj eller chockerande? Jag lovar att jag skulle känna en kontakt då.. Fast ja. Jag befinner mig ju också i en kassa då och då och jag brukar ju inte direkt berätta om mina senaste eskapader. Man kanske skulle börja med det? Näe. Det är inte det jag vill höra heller.. men ha lite humor. Gah.

Jaja.. jag vet inte vad jag gnäller över. Så länge de håller decimalerna på rätt ställe när de slår in summan som ska dras från mitt kort är jag nöjd.

Det kliar väldigt mycket på mina armar. Jag har legat ute i gräset max en kvart och nu känns det som om jag har legat i ett hav av nyponfrön. Gaaaaaaaaaaah. Mycket ska man behöva stå ut med.. Jävla allergi. Justja.. jag var nära att inte berätta dagens traumatiska grej. När jag var ute med Klåns och bara låg i största allmänhet kommer den oreangea katten och ska bråka med lillclov. Clovis visste inte vad hon skulle ta sig till så hon sprang hem och ställde sig mitt på vardagsrumsgolvet och fräste och fräste. Nu har hon upptäckt en prick på golvet som går omkring. Heja 8)

Kommentarer:
Postat av: vidde

seriöst.. du har också problem med handla toapapper?

Postat av: vidde

kände att jag var tvungen att berätta min historia. tack för du delar fobin med mig, länkade dig, hoppas du inte tar illa upp. kram

2005-08-31 @ 21:51:15
URL: http://vidde.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits