Moccachinos

Eftersom mitt liv inte innehåller mycket annat än mjölk och nytt groende liv i min diskho är jag nu i extas och tänker mig att jag är head over heals superkär i mitt lilla fynd - min moccakappa som jag hittat när jag rotat bland mina grejer i källaren. Nu är bara frågan: skall den piffas upp med päls på kragen och/eller på ärmsluten eller ska jag bara låta den vara som den är och ha accessoarer? Detta är viktiga beslut och därför bifogar jag bilder på inte bara själva kappan utan fånflinande mig i:
Mocca2
...utan även på kappan med mig fånflinande i:
Mocca1
Vad tycker ni som goda läsare och tyckare? Ska jag smälla på en massa fluff eller ska jag låta den vara? Jag har en moccaspray så den ska inpregneras. Hur coolt är det inte att ha den där tunga grejen. Jag har köpt den på second hand för 6-7 år sedan. Ha, in your face "kan du aldrig vara lite cool"-Nagaa 8)

Fast till saken hör försås att jag sitter och lusläser Elle och kollar in hur man kan modifiera på snyggaste sätt. Det är inte lätt att ha mycket tid. Något annat som inte är lätt är att sy i tre lager mocca. Själva kappan väger helt säkert flera kg så ni kan ju tänka er hur tjock moccan i den är. Stora och viktiga beslut. 8)

Mor och far var här idag och tog med mig på utställningen vid Turning torsos fot. Så jävla kul. Jag älskar utställningar, häftiga byggverk, äventyr och Turning Torso. Sen fick jag ett nytt framdäck till cykeln och pizza att äta. Det var finemang. Jag blev mätt som ett spätt.

As we speak anländer söta H till Lund och till Nagaa. Det blev lite för sent för mig för att vara välkomstkommitté. Tråkigt. Alla har sådana upptagna liv i min semestervecka. Men jaja.. jag får väl leka på egen hand då med min kappa och min dansmatta.

För att helt enkelt strunta i det senast skrivna och återgå till mina prylar så vill jag inflika att jag behöver vinterskor som är snygga. Gärna stövlar som är varma, tåliga och lågklackade. Jag vet att jag är kort som självaste fan (eller ja, Tomtenissen) men jag pallar inte att gå omkring med höga klackar hela dagarna. Mina stackars fötter som för många år sedan började sjunga på sista versen klarar inte det dag ut och dag in. En blygsam liten kilklack möjligtvis. Jag får se över detta.

Vad har jag mer att komma med? Ingenting. Det är varmt som fan här i lägenheten och jag har som vanligt kollat på CSI, satcx2 och blivit lika kärlekskrank som vanligt. Men jaja.

Kommentarer:
Postat av: Linderholm

hm, jag kan inte sy. Kan man ge smakråd om sömnad då?

Postat av: vidde

jag kan inte heller sy, men tycka till om saker är jag rätt bra på.. fluffpäls och kanske även lite blingbling kan man aldrig få för mycket av!

2005-08-30 @ 14:06:01
URL: http://vidde.blogg.se
Postat av: Linderholm

nu ska jag vara jätteohjälpsam: Det kan nog se tjusigt ut oavsett hur du gör!!! (nu blev du glad åt den fina hjälpen!!! aaahahaha). Men det är ju lite koolt med pälsprylar till vintern (om det nu är kallt i Lund...hehehehe)

2005-08-31 @ 15:14:03
URL: http://linderholm.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits