Nissen i fråga

Jag tror att det börjar bli lite hormonstinnt här i hushållet. Och det är inte Clöv för hon är kastrerad. Det är jag. Jag låg vaken halva natten inatt och tänkte på alla möjliga manliga personer som finns och om det kanske eventuellt skulle kunna gå att pressa fram lite känslor för dem. Det gör det alldeles säkert för jag umgås bara med människor som är underbart bra på alla sätt och vis. Men det är nog inte läge att tramsa tror jag.

Det kan nog mycket väl vara så att de krav som jag har på mig själv har jag även på männen och det gör ju det hela väldans knivigt.. 8) Jag har några små krav:
Nissen i fråga ska helst ha ambitioner med livet. Inte så att han siktar på att bli den nästa Fugelsang men en liten idé eller plan är alltid käckt.
Nissen i fråga får gärna ha mycket gemensamt med mig. Jag föredrar ändå att kunna prata om Lillstrumpa och Syster-Yster framför ostsorter som man inte vet vad de heter på engelska ändå.
Nissen i fråga får gärna ha en tanke med de kläder han bär. Därmed inte sagt att jag dömer ut någon stil eller så, men en tanke är allt jag begär 8)
Nissen i fråga ska inte vara dömande, dum, elak, argsint, dumsnäll.
Nissen i fråga ska ha en social förmåga som gör att han klarar sig bland folk som han inte känner.
Nissen i fråga får gärna ha en alldeles egen värld som han inte vill ha in mig i. Det är utmärkt, så länge han också tillåter mig att ha detsamma.
Nissen i fråga ska inte bli helt nervös när jag säger att det är någon som har dött och att jag har varit på begravning. "Var det fint?" kan vara en ypperlig kommentar.
Nissen i fråga får gärna inte vara äldre än 35 eller yngre än 20.

Det är nog lite mycket begärt.. jag vet 8)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits