pip pip pip pipiipiopiiiiip

Jag trodde att jag blev väckt av fritösen. Galenskapen var nära. Men så visade det sig att det var brandjävlavarnaren som sa att batterierna snart var slut. Innan jag fattade det nyvaken och jävlig som jag var blev jag riktigt orolig för mitt mentala tillstånd. Nåväl. Efter att ha vaknat till lite klättrade jag upp på en stol och vred ner fanskapet och slet ut batteriet. Aaaaaah tänkte jag. Sova är ju precis vad jag vill göra. Men då börjar ett nytt larm. En svart ny grej hade ju dykt upp i taket och clovis hade aldrig någonsin sett något så intressant i hela sitt liv. På alla möjliga sätt försökte hon nå fästet efter brandvarnaren men det var som förgjort. Så för att dela med sig av den förtvivlan hon kände så bestämde hon sig för att jama nonstop. Jag konstaterade att det inte skulle bli nåt sova av just nu så jag gick upp och gav henne mat. Den var inte det minsta intressant. Vad som däremot var intressant var när jag ställde mig i dörröppningen till mitt sovrum och funderade på vad jag skulle ha på mig under dagen. Utmärkt klätterkropp tyckte Clovis och rev upp hela ryggen på mig och lite av armarna när hon försökte nå det extremt spännande fästet i taket.

Hon har ännu ej kommit åt att nosa på det.. vi får se om vi ska hjälpas åt. Just nu är jag bara glad att jag inte blöder på ryggen. Jag klippte klor efter detta. Hon är så snäll när man gör det. Hon bara sätter sig i knät och kurrar och låter mig klippa alla klorna. Sen när man är färdig klappar man henne på magen och säger "dukti" och då tittar hon på en som om hon undrar "är det färdigt?" och sen sätter man ner henne på golvet. Söt. Så nu har hon inte så mycket till klor ett par dagar. Skönt.

Jag har rensat bland mina megahögar med papper, tidningar, reklam och annan skit som jag har här i hushållet. Man samlar på sig förjävla mycket pappersark när man läser ett år på universitet. Alla gamla pappersark slängde jag förra veckan när jag städade ur förrådet. Gudarna. Inte en intressant grej har jag hittat heller.. möjligen mina ögongrejer till solariet, men jag vet inte om det är så upphetsande 8)

För övrigt har Clovis varit mycket gosig idag. Så fort jag närmat mig henne så har hon gosat på mig och lagt ner både hjärta och själ i det som det verkat 8) Gullig 8) Om jag har några pengar så ska jag köpa en supermus till åt henne. De dör ju på en timme, men hon har kul under den timmen iaf 8)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits