Genetik

Idag har jag varit i Malmö och umgåtts med min mentorsgrupp. Det finns mycket annat som man skulle kunna ägna en fredag åt, men jag har inget större val. Jag avskyr allt som har med mah och den där mentorsgruppen att göra. Jag får ut ganska exakt ingenting av att sitta och lyssna på problematiken kring att byta blöjor på en unge som man inte lärt känna än. Jag struntar i det, jag vill ha pedagogiska tips och utbyte när det gäller undervisning i en skolklass hos elever som klarar sina toabesök själva. Himlaplättar. Jag försökte iaf roa mig med att faktiskt lyssna på vad de andra sa och när frågan om barnen borde få bre mackorna själv eller ifall det är ohygieniskt kom upp kände jag för att göra ett debattinlägg. Jag sa bl.a. att jag tycker rentlighetshetsen är galen och att det inte dött några ungar av att baka tillsammans med sin mamma för hundra år sedan.
-"Eller pappa!"
-"Just det Helena, tänk på genetiken"
Ja, hej.

Sen när jag skulle gå fick jag veta att en av de som är i min mentorsgrupp har en dotter som går i min nv-klass.. dessa kärringar.
Jag står inte ut med kärringarna på lärarutbildningen. Det är ett sådant sagolikt kacklande och gapskrattande och hjärndött bla bla bla att man blir helt snurrig. När jag satt på tåget in satt jag och störde mig på ett gäng kacklande kärringar som aldrig ville hålla köft fast klockan var före 9 på morgonen. De babblade och gapskrattade och tjo vad det var roligt att vara fruntimmer. När de sedan gick av tåget såg jag till min yttersta oförvåning att de bar på väskor från lärarförbundet. Selfklaar.

När jag kom hem möttes jag av en ganska nasty lukt från köket så jag fick helt sonika ta itu med det hela. Det visade sig att det ramlat ner ett mjölkpaket där det bara borde vara rör. Jag hatar håligheterna i den här lägenheten.. och jag hatar att jag inte har någon sopgrej att ha soppåsen i. Det ska bli mitt nästa projekt, att införskaffa en sådan.

Min dator är så cepeseg att jag inte ser vad jag skriver. Jag förstår inte vad det är med den.. jag får köra en liten diagnostik på den i helgen någongång. Någongång när jag lessnat på de 600 sidor jag har att läsa på en dag. Man kanske borde skaffa sig något som heter framförhållning. Jag har hört att det finns.. men jag tror att kollektionen sålde slut första dagen. Skit också.

Avstånd dödar mig här i Lund kan jag meddela. Jag har en liten darling som befinner sig ca 60 mil härifrån. Vafan gör han där? Vad har jag för nytta av att han är där? Jag hatar att inte kunna dela små vardagssaker. Jag hatar att Sverige är så himla avlångt och jag hatar att SJ är så hutlöst dyrt. Värst vad jag hatar mycket idag. Nåja, jag hatar inte en massa folk. Jag hatar inte de som jag ska spendera aftonen med, jag hatar inte H, jag hatar inte Nagaa eller Empie. Nagaa är också för långt bort nu.. gaaaaah, värst vad alla ska vara i den där jävla staden. Vad är det som är så jävla märkvärdigt? Hm!

Nu får det vara nog med skrivande. Tjohej.

Kommentarer:
Postat av: Thias

160 mil är det ;-) Lars Törnman har precis skickat dig en vibb 8)

2005-11-11 @ 23:40:55
Postat av: Björn

Skönt att höra att lärarutbildningen fortfarande håller samma höga kvalitet som för 10 år sedan *suck*. Mina sympatier.

2005-11-13 @ 10:26:05

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits