Idyllivet

Vilket litet idylliv jag har. Nyss satt jag i min fina soffasäng och stickade fint en avig rad samtidigt som min perfekta kolsvarta katt lekte väldigt sött vid mina knän med en grej som hon hittat i soffan. Hon rör inte garnet för det har jag sagt hör till lagen och hon är så snäll och söt. Egen lägenhet, världens bästa vänner, gott självförtroende (just nu) och allmänna trevligheter to come (kanske) 8)

Detta är alltså sagt av en person som igår var hos tandläkaren och fick veta att tanden som blev påkörd är helt körd och måste få en helt ny krona. Risken är att det var ännu mer sprickor i den, tandläkaren upptäckte något åt det hållet. Men det gjorde så jävla kukont när hon skulle vara där och rota så jag sa att vi skjuter på det hela i fyra veckor. Under tiden har jag fått nåt slags "förband" på tanden som gör att jag iaf inte skär mig på kanterna. Det sämsta (eller näst sämsta, jag vet inte) var att tanden bredvid som jag inte ägnat en tanke förut, visade sig vara lös. Tydligen mådde inte den heller så bra. Om det berodde på att den dåliga tanden hade sprickor och en död rot vet vi inte, men det ska också undersökas om fyra veckor. Det är dåligt, men vi korsar den bron när vi kommer på den.

Det som jag däremot gruvar mig som fan över är arbetet. Jag hatar att jobba där, jag blir galen av det. Jag ska jobba idag och imorgon men inte på torsdag och lördag som jag egentligen skulle ha gjort. Jag var på väg att få en stängning imorgon och då kom en person som en knight osv och tog den tiden och bytte den mot en dagstid istället. Tack för det. Men jag måste ändå ha nåt annat jobb, eller inget jobb alls. Jag blir galen på alla sysslor.
Det ska skrivas T R A M S i pedagogiken hela tiden och man har överspända gruppmedlemmar som flåsar på en. Jag ska planera tre veckors undervisning för tre klasser. Jag ska göra en individuell tentamensgrej. Gruppen ska göra ett projektarbete om den moderna läraren. Gudihimmelen vad meningslöst och fuckmedownright skittråkigt.
Utanpå det ska det jobbas fint, villigt och snällt. Jag blir galen. Galen I tell you!

Fast jag har ändå ett idylliv, för jag har börjat med min nya hobby stickning och min katt är snäll och cool. Allt vad man kan önska sig nästan.

Nu får jag väl ta och borsta en tand. Hejsvej.

Vad säger det här inlägget förresten? Jag tror att jag har ett idylliv när jag har skitmycket att göra, två tänder som måste megafixas och allmän ovilja inför mitt jobb? Helenor är irrationella och styrs av sina hormoner och serotoninnivåer i hjärnan. Hej.

Kommentarer:
Postat av: Linderholm

Serotoninnivåer och hormoner är vad man ska styras av!!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits