Useless facts

Klockan kvart i 8 studsade jag upp ur sängen och gick ner med tvätten. Gudarna vet varför. Jag behöver inte gå upp på okristliga tvättider här i hushållet, det finns alltid tider. Men nu fick jag för mig att jag skulle vara effektiv och produktiv idag. När tvätten var sorterad och första laddningen i maskinerna gick jag upp till min lägenhet och skurade toaletten.
Till saken hör att jag igår när jag sovit väldigt länge mitt på dagen fick en knäpp tillbaka till mitt vanliga jag. Jag har varit lite ur mina gängor den senaste tiden och bara nätt och jämt klarat att hålla näsan ovanför ytan. Min mathållning har gått all världens väg, min kontroll över alla möjliga finansiella angelägenheter verkar ha gått ungefär samma väg. Studierna har begränsats till ett minimum och lägenheten har inte ändrat sin dammiga och stökiga karaktär på en månad.
Igår, efter en sval och lång dusch (För er andra som är normala kan ni inserta "varm" istället för sval. Jag går igång på svala duschar) Dammsög jag lägenheten, städade jag i köket, fixade jag med all tvätt som låg och skräpade överallt samt planerade lektioner för veckorna som kommer.

Efter detta gick jag till sängs och lyssnade på Helge Skoog som läste Baskervilles hund i mitt sovrum. Det var trevligt. Stickning och ljudband är allt man behöver här i världen. Jag skulle döda för att få "Den multikulturella skolan" på ljudband. Fan.. man kanske skulle starta ett företag som producerar ljudband av universitetsläroböcker. De skulle visserligen kopieras snabbare än blixten, men det vore jävligt trevligt att ha sin litteratur uppläst för sig samtidigt som man diskar eller nåt annat husligt.

Jag funderar på ifall jag ska göra något husligt idag. Kanske baka bullar eller pepparkakor? Gudarna ska veta att det är rent i mitt kök 8) Problemet är bara att det spelar ingen roll hur rent det är, det blir iaf inte större än att två personer som tycker väldigt mycket om varandra kan vara där samtidigt.

Nej, mitt första projekt måste bli att läsa min dåliga multikulturella bok samt skriva en läslogg på skiten. När jag har gjort det kan jag baka när Helena kommer hit och ska göra samma grej och sen bara titta på henne och vila medans hon sliter i sitt anletes svett 8)

Jag såg att en busschaufför blivit misshandlad i Malmoe. Sjukt. Bussarna mot Kroksbäck och Rosengård är tydligen livsfarliga och Swebus tänker kräva väktare på dessa linjer. Det tycker jag låter skitbra. Jag har mer än en gång blivit rätt så jävla illa till mods på de där bussarna när unge killar har suttit sig runt mig och börjat prata vitt och brett om "Blondie" och uppenbarligen syftat på mig. En gång har det till och med hänt att de har hetsat varandra till att ta på mig, då gick jag av bussen. Hm.

När jag läser folks bloggar blir jag väldigt nyfiken på saker som man aldrig märker i bloggarna. Man tror att man känner folket så väl fast det bara egentligen är en bild som denna person väljer att visa. Eller så utelämnas saker som man själv inte tycker har någon vikt men som i vanliga fall skulle ha varit avgörande i en ny bekantskaps bild av en.
(märks det att jag inte vill börja med multikulturell?)
Därför ska jag nu ge er the obscure facts om mig:
Jag har två efternamn av vilka jag tog mig ett när jag fyllde 18. Mina föräldrar var inte gifta och hade olika efternamn. Jag tänkte att mor som har fyra barn åtminstone borde ha ett barn med hennes efternamn, så nu har jag två efternamn. Mina föräldrar har fö. gift sig nu i somras, men har fortfarande olika namn.
Jag pratar knappt någon dialekt alls. När jag är stressad eller arg smäller jag på med tjockare jämtländsk betoning och vissa ord. Men i vanliga fall håller jag min dialekt neutral - inga skorrande r och med alla e-ändelser. Dock händer det att jag svarar med skåne-ja när jag handlar eller beställer mat.
Jag är 160 cm lång och inte en mm längre. Min vikt är mer än jag skulle vilja men mycket mindre än den skulle kunna vara. Jag har storlek 36-37 på mina fötter.
Jag går nästan alltid klädd i blå eller grå jeans av märkena Lee eller Acne.
Jag visar alldeles för mycket tandkött när jag ler.
Jag har gröna ögon som alltid ser mycket grönare ut på foto än i verkligheten. Ibland får folk för sig att jag har gula ögon, men det är mest bara folk som är färgblinda.
Jag går rak i ryggen enligt min mor. Hon säger att jag har en fin hållning och det är jag glad för, även om ingen annan någonsin har påpekat detta 8)
Mitt hår är så långt att jag kan, om jag tar handen där man skulle ha satt en hårsnodd, dvs nära skalpen, snurra håret två varv runt handen. Jag kan även dra håret från ena sidan under hakan och det räcker till ovansidan av örat på andra sidan.
Jag använder alltid Gliss-shampoo för jag tycker att det är det absolut bästa shampoot.
Jag använder parfym då och då. Just nu är jag väldigt inne på Naomis blåa. Jag varvar med Armadis Sensi och i somras var det mycket Rockin' rio. Jag har även Naomis vita, men den är för sliskig så den använder jag nästan aldrig. Jag är i desperat behov av en ny parfym och har alltid mitt sikte inställt på Lacoste eller DGs pink. Men dessa är en smula för dyra för lilla mig.
Jag brukar tugga på mina kinder när jag inte är medveten om vad jag gör.
När jag är stressad kliar jag mig i hårbotten tills det börjar blöda.
Jag har knappt någon hårväxt på benen så jag behöver nästan aldrig raka dem.
Varje morgon när jag vaknar snyter jag mig så att det låter som en bättre begagnad elefant har tappat bort sig i badrummet.
Min vänstra handflata är ett enda stort ärr efter en olycka när jag var 3 år. Jag satte handen på ett ugnsglas och lät den vara där.

Nej, fan. Nu får jag sätta igång. Hejdå.

Kommentarer:
Postat av: vidde

ruggigt med självutlämnande fakta, men intressant.. du sådde ett litet frö..

Postat av: caisa

Me love Helenan-fakta! Meeeraaa! =)

2005-11-21 @ 14:51:28
URL: http://caisa.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits