uti vår hage

Igår hade jag världens sämsta lektion. När den var klar fick jag veta det efter noter av min handledare. Det kändes uppfriskande. Jag gillar att få rak och ärlig kritik, det gör de positiva omdömena så himla mycket mer värda. Idag ska jag reparera skadan. Jag ser verkligen fram emot den lektion som jag har idag och det ska bli mig ett sant nöje att ha en tusen gånger bättre lektion idag än jag hade igår.

När jag gick från skolan igår mådde jag så dåligt över allt att jag bara ville försvinna bort. Men så pratade jag med lilla darling och kom på att jag kanske inte är så dålig. Visserligen försökte han sänka mitt självförtroende när det gäller att tala det engelska språket men det lyckades han inte med. Brittiska. Thö!
Väl på tåget lyckades jag hålla mig vaken i ungefär tio minuter, sen sov jag som en liten stock och vaknade inte förrän tåget rullade in i Malmö. Jävla skit. Jag minns svagt att det var någon som sa "Du ska inte av i Lund?" någonstans i sömnen. Jag klev av i Malmö, segade och frös mig fram till den stora tavlan i centralbyggnaden bara för att konstatera att det tåget jag precis haft som varm och go sovplats var det tåget jag skulle behöva sitta på för att komma hem igen. Så jag huttrade tillbaka till min sovplats och satte mig där. För att inte somna igen idkade jag Stora Stirrleken. Jag hade att välja mellan att få spö av alla som jag stirrade på eller somna igen och vakna i Ängelholm. Jag satsade på spö. Jag lyckades inte få spö, tack gode gud, utan tog mig slutligen hem till hemmet. Väl där konstaterade jag att jag ville gå på kör och gjorde så det. Julsånger, julsånger. Nu börjas det inför Luciakonserten. Guuuud så kuligt det är 8) Efter det ramlade jag in hos Maia och fick mig spenat att äta och ett gott peptalk att lapa i mig.

Nu är jag god och glad igen och skulle bara vilja förbanna min jävla huvudvärk som jag haft sen igårkväll. Jag tycker att jag dricker som en svamp, men tydligen inte. Gah.

Nu, dusch.

Kommentarer:
Postat av: Lina i Kina

hatar när man somnar och hamnar på ändstationen, men måste vara jobbigare på tåget, än på tunnelbanan.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits