As good as it gets

Jag tänker självömka mig nu. Om ni inte orkar med det så föreslår jag att ni slutar läsa här.

Är jag misslyckad månne? Jag kan inte behålla vänner, attrahera personer av motsatta könet eller se till att hålla mig själv lycklig ändå. Jag vill inte ha nåt trams från folk som inte har träffat mig och inte vet hur jag ser ut för bilderna är självklart valda därför att de visar nån slags lyckträff med kameran. Tro mig, det finns 4ggr så många misslyckade träffar som det finns lyckade.
Men skit i det. Uppenbarligen är det nåt djävulskap med sättet jag är också.. det kanske är det att jag klagar för mycket. Men förlåt så mycket. Jag säger än en gång - sluta läsa ifall det känns jobbigt, jag väntar mig inte att någon ska läsa. Jag vill bara skriva av mig.. och det kan jag göra här lika gärna.

Fast fan.. jag vet inte hur jag ska sätta ord på allt. Jag känner mig bara jävligt, jävligt uppgiven. Jag gick in för att få mig själv lycklig igen efter superkraschen för lite mer än ett år sedan.. men icke. Jag tror fan inte att det blir bättre än såhär. Och det är pga min egen hjärna och mina behov som jag inte blir av med. De sitter där i min hjärna och talar om för mig dag ut och dag in att "du duger inte, du duger inte, du duger inte. Titta själv. Lyssna själv. Leta tecknen, de är inte speciellt svåra att hitta. Alla hatar dig för det finns ju ingen som älskar dig här, just nu, just här, så som du vill - och det betyder att alla hatar dig och bara pityumgås med dig." Inte så jävla konstigt när jag är såhär cepe.

Vad är det jag har gjort i nåt tidigare liv som givit mig den här cepeinställningen till världen? Det händer saker i folks liv hela tiden och alla är så glada eller så ledsna, men de känner iaf någonting. Jag bara sitter och tuggar min macka och konstaterar att "ja.. jag är nog ganska värdelös. Jo, så är det." utan att direkt känna någonting förutom en viss melankoli.

Det blir nog fan inte bättre än såhär för mig och vad är det då jag strävar efter? Jag väntar på nåt.. nåt som jag inte själv kan nå och som ingen kommer att ge mig för jag är inte snygg. Så kul är världen. Ni som är snygga vet inget så säg inget. Hejdå.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits