Förvara torrt och svalt

Jag har upprepade gånger bett mitt kära arbete att jag vill jobba där, men som extrajobbare. Jag vill inte ha en heltidstjänst (förutom i somras då jag blev lovad att nästan få en sådan men sedan royally blåst) utan bara några procent. Jag vill jobba 13 timmar i veckan. Nån timme hit eller dit går alldeles utmärkt. Men nu har jag blivit tilldelat 30 timmar den här veckan. 30 är inte 13 utan 30 är två och en halv gång så mycket. Och detta i första veckan som jag är tillbaka efter att ha varit skadoborta i två veckor. Det är humant och fantastiskt mitt jobb.
Nåväl. Min önskan om att inte jobba stängning mitt i veckan har iaf någorlunda mottagits. Förutom i tisdags då förstås när jag jobbade 17-02.30. Ingen stängning igår, tack halleluja, jag slutade bara kvart över 22. På lördag och söndag jobbar jag så jag slutar lagom till sänggående. Men ingen stängning, tack för det.

Det har skett ett chefsbyte. Den nya chefen är inte så sympatisk. Han frågade varför vi inte hade träffats och jag svarade att det antagligen var för att jag hade varit borta från jobbet i två veckor. "Vaaae?!" blev svaret. Det var tydligen det mest chockande han hade hört. Jag förklarade situationen med olyckan och han hejdade mig och sa "Jotack, DET har jag hört om" med en ton i rösten som sa "jag betackar mig för dina snyfthistorier som jag har hört hundra ggr förut". Sweetheart.

Det roliga är att många av de arbetsledare vi har är allt annat än pushovers. En tjej är så jäkla bitsk och cool så jag vill vara henne any day. Han är hur knölig som helst mot henne och hon bara svarar med världens mest bitska påsinplatskommentar så man blir alldeles imponerad 8) You go girl. Det finns dock folk som inte uppskattar hennes bitskhet bland de som jag jobbar med. Men jag säger pyttsan. Hon är ascool ju, snäll i hjärtat och tar ingen skit. Jag har haft många rastsamtal med henne och hon är verkligen god rakt igenom och så himla bra. Tjejer är annars oftast så himla mesiga.. men hon, hon är cool 8) Åk till Lund och träffa henne vetja 8)

Nu måste jag göra mig i ordning för dagens event. Nej, dagens event är att gå på bio. Men dagens näst största event. Hejsvej.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits