Inget sällskap är bättre än dåligt sällskap

Jag ska rensa. Jag ska rensa ut alla människor som jag tycker om men som inte tycker om mig. Det är inte rätt att jag tycker om människor som inte tycker om mig. Jag förtjänar bättre än så. Det finns människor som är snälla och fantastiska och det finns människor som är snälla och fantastiska mot mig också. Inte i egenskap av att vara en flickväns kompis eller en vän till en vän. Det finns faktiskt människor som kan uppskatta MITT människovärde. Det finns människor som kan få mig att förstå att jag har ett människovärde. Men det finns även människor som inte bryr sig om ifall jag mår bra eller ej. Det spelar ingen roll hur snäll och omtänksam jag är mot dessa människor - det innebär inte att de kommer att göra helt om och bli lika snäll och omtänksam mot mig. De tar emot och ger inte tillbaka för de ser ingen anledning. Jag vet inte om det har att göra med att jag är motbjudande, dålig uppfostran eller helt enkelt dumhet. Jag vet inte, men jag borde inte stanna kvar i destruktiva relationer till människor som säger att jag får skylla mig själv ifall dåliga saker händer, människor som inte frågar hur det är med mig när de vet att jag råkat ut för en olycka, människor som säger "jag skulle inte ha bett dig komma hit, jag är skittrött" eller människor som lämnar mig på kvällen när jag blivit påkörd av en bil och står och gråter på gräsmattan. Det finns fyra personer som är helt fantastiska.. Hå och hennes Per och Nagaa och hennes Empa. De är så fantastiskt omtänksamma att det är helt galet. "Var snäll mot henne, hon sa att hon behöver värme" sa Empa igår. Den som ringde mig allra först för att höra hur det var med mig efter olyckan var inte någon av de vänner som är "bara mina" utan det var Helenas pojkvän. Det är helt fantastiskt att det faktiskt finns människor som bryr sig så snällt. Bara för att M och H är så genuint omtänksamma. Jag vill att det ska finnas fler som de där fyra, men om jag skulle dö imorgon så är jag iaf glad att jag har haft dessa människor så pass länge.

Det finns många av er andra som jag faktiskt tar och skiter i nu. Jag är värd mer än att böna och be om att få uppmärksamhet. Bara för att mina "bästa vänner" behandlar mig så betyder inte det att det är rätt sätt och att det är människorna som behandlar mig så som tycker allra mest om mig. Det är inte mig det är FEL på.

Kommentarer:
Postat av: vidde

skönt att höra att du mår lite bättre efter kraschen. sitter på 7/11 i stockholm och läser din blogg, åkte båt igår och gjorde en kompislista, helt apropå ditt inlägg idag.. ta hand om dig. kram


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits