Ni fatta dåligt?

Okej.. jag kanske inte var tydlig nog i förra inlägget. Jag vill att ni ska skicka en KOMMENTAR och berätta vilken möblering som verkar bäst. Herregud..

Jag trodde aldrig att jag skulle säga det faktiskt men nu gör jag det iaf. Hurra! Sommaren är över. Inge mer bygga på skulder, inge mer jobba på bajsjobb i 40 grader i 10 timmar utan rast, inge mer ensamhet. Inge mer krav att ligga ute och vara brun. Tjohoooo! Det är nu officiellt.. jag gillar inte sommaren. Jag kanske kommer att göra det en dag, men just nu känns det bara alldeles finemang att jag var nere på stan och fick säga hej åt x antal människor och prata längre stunder med en av dem. Jag blev påsprungen av bästaste Gustaven nere på stan. Visserligen skrämde han skiten ur mig men sen blev jag glad för jag fick höra allt han gjort och ska göra. Roligt. Det hade inte hänt ifall det var mitt på sommaren för då är det inte en käft här.

Nåväl. Jag var in på jobbet och skar ner mina arbetstider ordentligt. 13h/v ska jag jobba numer vilket betyder två minipass plus ett stort varannan vecka.. excellent. Jag kan inte jobba mycket mer heller för det känns som om jag börjar snora upp mig i för höga summor. Haha.. för jag har ju så mycket att leva på. 8)

Men nu börjar verkligen ekonomin ordna upp sig. Man klagar så mycket på studiebidraget och lånet och att det inte går att leva på det men jag tycker att det är skitbra. Helt plötsligt kan jag andas igen. Jag har gått från att ha i snitt 4000/mån till att få 6500/mån. Det är ju rena rama förmögenheten. Hyran på den senare summan är ju bara ca 50% i motsats till den tidigare där den är närmare 90%. Helt plötsligt kan jag nog kanske till och med handla något annat än hyra utan att behöva låna. Tjohoo! Go hösten!

Det är så mycket folk nere på stan nu också. Jag kommer antagligen att förbanna det om fem dagar eller nåt sånt, men just nu känns det härligt. En massa folk som letar lokaler, kallpratar med nya bekantskaper, fikar på Mcd (för att de inte vet att det finns massa bra caféer). Jag fattar inte riktigt Afb:s idé om att alla områden är för "dig som gillar att ta det lite lugnt". Jag vill inte ta det lugnt och jag vill inte ha det lugnt omkring mig. Jag vill ha folk som leker och spelar brännboll och whatnot överallt där jag bor. Ingen jävla björkidyll.. vill jag ha det lugnt åker jag hem till föräldrarna. Himlaplättar.

Nej, nu får jag väl ta och göra nåt med mitt liv. Hejsvej.

Kommentarer:
Postat av: nagaa

Hejsvej! hoppas din kväll är fin. jag lyckades springa innan solen helt gick ner, det var skönt. skära ner på jobb låter klokt. Det har jag också gjort. Ååh, det ska bli så kul imorrn! Puss

2005-09-01 @ 22:06:50
Postat av: vidde

ja förlåt som 17 att ingen fattade det.. anser nog att nummer 1 är att föredra eftersom du dels ser tvn från pentryt och platsen för vår kommande dansmattechallenge blir lite lagom mysig o intim med möjlighet för juryn att sitta runt omkring


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits