Skaffar mig studieskulder

Galet tidigt idag. Fast det gör inte så mycket.. det är faktiskt ganska skönt att gå upp såhär. Jag måste göra något åt att jag ska jobba natt en massa gånger nu i veckan. Det blir helt galet ifall jag ska upp och gå på föreläsning sen. Fast det skiter chefen i ganska mycket har jag märkt. För trots att jag har sagt till om vilka dagar jag kan och inte kan jobba samt tider på dessa dagar fick jag ändå ett schema som var som ett hån. Det nalkas uppsägning känner jag. Det ska bli mig ett sant nöje att inte jobba där mer. Huvva.

Jag har fått besked från afb att min intresseanmälan blivit utsatt för stickprov och inte godkänts. Goddamnit! Detta måste rättas till. Om jag förlorar min köplats nu så tänker jag gå in för att flytta till Malmoe. Jag vill inte bo kvar här. Jag kan inte leva på det här sättet, jag blir galen!

Två nätter i rad nu har jag drömt om att mormor gått bort.. uuuu. Det vore så förbannat jävla skitdåligt ifall hon gjorde det. Hon kommer ju att göra det.. men jag vill inte. Det skulle vara en outhärdlig separation med barndomen. Fy jäsiken. Nu när det inte finns något hemmahus för mig, mormor och morfars hus är borta, morfar är borta, Juånäs verkar försvinna.. jag vill ha kvar mormor! Fan. Jag är bara 23 år över havet, det är ingen ålder. Johanna berättade att hon hade sett mig på en gammal film som mor och far hittat hemma hos mormor och morfar. Jag var fyra år och skuttade upp i morfars famn och pussade honom tusen gånger. Han var så snäll och han tyckte om oss så mycket. Världens bästaste underbaraste morfar.
Åh. 8(

Nej. Nu får jag rycka upp mig. Klockan 8 ska jag ringa och skälla på afb, och jag borde även borsta en tand och klä på mig och sånt. Det är min första skoldag i Malmoe idag 8)

Kommentarer:
Postat av: vidde [måste förklara mig lite så du inte är arg på mig i onödan]

ok.. nu fattar jag.. men det var ju inte riktigt så jag menade! Jag tycker visst att det är bra att folk läser och utbildar sig och om jag hade varit akademiskt lagd hade jag säkert också FIL:at och POL:at. Problemet är bara att många akademiker ser sig som bättre än andra bara för att man läst en massa år. Du läser och du jobbar på en Burgerjoint för att finansiera dina studier - exemplariskt! Men jag ondgör mig över en tjej som sitter i TV och tycker att ett receptionistjobb är att nedvärdera henne eftersom hon är akademiker..

Och givetvis som du säger, en utbildad lärare ska självklart ha företräde till en lärartjänst, men det var ju inte det frågan gällde eller hur?


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits