vi kallar det lycka

Ooooo.. mitt ansikte ser så bra ut 8) Nu syns det nästan ingenting förutom att ögonlocken är lila. Jag har en hård knöl under ena kinden men jag tror inte att den syns så mycket. Blåmärket i ögat har halverats och jag är så glad så glad! Dock verkar det fortfarande vara lite svullenhet i ögat för jag ser fortfarande lite sämre än vanligt. Nyss gullade jag med mina skor och råkade sätta mig på Clovis. Det var hemskt. Jag skrek och hon flög iväg. Det var nog inte så kul att bli sutten på av min megarumpa. Aj aj.

Fast min megarumpa har fått nya jeans idag.. jeans som jag dessutom fick rabatt på för att det var så synd om mig som hade blivit påkörd. Haha 8) Det bästa med dessa jeans var inte att jag fick 10% rabatt eller att de är hur snygga som helst, utan det är att jag minskat en storlek till i jeansstorlekar. Bra för det lilla självförtroendet 8) Jag har även shoppat tröjor som man kan ha och pälsverk till kappan. Så nu är jag så flaschig som jag bör vara. Pälsstövlar till detta och lite bling bling så kommer jag att känna mig i mitt esse hela vintern. Jag måste dock åka till Malmoe för att få tag i bling bling (det finns en hel pilgrimsaffär där) och jag tror att detsamma gäller pälsstövlar. Här i Lund var utbudet inte så fantastiskt.

Det är nästan så jag skäms att jag börjar fixa och använda vinterjacka och sånt idag.. det har varit 17 grader varmt här idag (om inte mer) över hela dagen och det är en regular Järpendag i Juni. Men nu är jag skåning och ska börja bete mig som en sådan. Dunjacka i maj och pälsverk i september, även om det är mellan 15 och 20 plusgrader 8)

Imorgon ska vi på cocktailsittning. Livat. Jag visste dock inte om att det var en fancy sådan vilket försvårar mitt liv. Nog för att jag är bra mycket snyggare i ansiktet än jag var för tre dagar sedan, men jag har ändå efterverkningarna av att vara hemmaskadad i en vecka. Äta godis och ligga ner sätter sina spår i ansiktet och kroppen. Nåväl. Det kan bara bli bättre härifrån iaf 8)

Lars Winnerbäcks "Att fånga en fjäril" har trollbundit mig hela dagen som jag har spenderat här i hushållet idag. Den är helt mystisk och bra. Den skulle inte gå att sjunga i kör 8)
Apropå det ska jag och mina körkollegor konserta imorgon under middagen.. herreminje. Man kanske borde öva in lite texter 8) Jag får hålla mig i bakgrunden. 8)

Månen är halv och nu ska jag lägga mig och läsa om gruppsykologi. Jag är glad idag. Jag är GLAD för jag tror att det kan ordna sig med det här livet ändå. Tjo och godnatt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits