Grädden på det jävla Mah-moset.

Jag har haft en mycket produktiv vecka med en massa långa besök på Mah. Ååååh gud vad jag irriterar mig på Mah och då framför allt lärarhögskolan. Det tror jag att jag har nämnt förut.. nå, hur det nu är med den saken säger jag det igen - gode gud, rädda mig från det där dårhuset. Om man bortser från allt över måttan utdragna tramset om vikten av att vara en god, pedagogisk, individuellt inriktad och framförallt öppen för begreppen etnicitet, genus och miljö-lärare så kräks jag ändå på den krystade politiska korrektheten. Hur ska man kunna lära sig något av värde i en byggnad där flera timmar ägnas åt att förklara att det inte heter "förmedla kunskap" utan något helt annat - något obestämbart gyllene begrepp som man bara förstår ifall man erkänner sig själv som en slav under den Politiska Korrektheten. Svaga elever, barn i behov av särskilt stöd, ojojoj.. det är allt så fel det kan bli. Vad man skulle säga istället minns jag inte riktigt och det är med fara för liv och lem jag erkänner det här nu. Jag kan tänka mig att det var nåt i stil med "barn som erhåller särskilt stöd, inte för att de behöver, oooo nej, de är ICKE "sämre", "svagare" eller ens "mindre studiemotiverade" än någon annan, utan det är bara barn som är fantastiskt lika alla andra och därför ska de få mycket bra lärare".. eller nåt.

Allt är så vackert så man kan bara börja gråta. Toppa detta med ett par dussin hysteriska kärringar som "inte förstår uppgiften" och undrar "om det verkligen är villkoret för att klara kursen att man måste äga en bandspelare?!" så har du dig en underbar heldagsunderhållning på första parkett. Ett tag där trodde jag att jag skulle dö och började skratta hysteriskt. Det var kanske inte det mognaste jag kunde göra, men det kunde inte hjälpas. Det sprutade skrattattack ur mig för Jonas såg så förtvivlad ut. Bara jag tänker på det nu håller jag på att dö av skratt. Hohoho.

Jag har haft partey för mentorsbarnen och Clovis har varit mer än lovligt nervös. Nu börjar dock saker och ting normalisera sig här hemma så hon har lugnat ner sig lite. Det ska bli skönt att sova ut ordentligt med katten på armen inatt. Kurr.

Nu: borsta tand.

Kommentarer:
Postat av: H

Ah, glöm nu inte att det inte finns något som heter 'normalt' heller :P

I övrigt tycker jag det du beskriver låter aningens paradis-inspirerat. Faktum: Människor är olika begåvade inom olika ämnen, ocb allt är beroende på kapacitet och/eller intresse. punkt :)

2006-04-03 @ 05:37:29
Postat av: Mathias

Har du testat att säga åt dem att de är konflikträdda mongon och det är därför de håller på och korrekt-fjantar runt den heta gröten? Vad heter det då på korrekt språk? Skapa lärsituation har jag hört.

2006-04-03 @ 07:04:26
Postat av: Clovis?

http://video.google.com/videoplay?docid=-1757803256836451754&q=cat+hammer

2006-04-03 @ 18:30:44

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits