Avstängd, förnedrad och snart bostadslös

Gör plats för mig bland kartongerna alla uteliggare, för här kommer jag.
Mötet idag var ett skämt. Om man vill bli avstängd ett år från Mah, då ska man gå på sådana här möten och käfta emot. Eller näe, riktigt så illa var det inte - men nästan.
Jag fick genast veta att mötet här inte var till avsikt att ändra något betyg, utan det var satt punkt slut. Sen fick jag också veta att ett annat betyg jag hade hängde väldigt löst [jag tolkade det lite som "bråkar du så hänger det VÄLDIGT löst"] Det första jag fick göra var att koncentrera mig på att inte bli av med det andra betyget som jag trodde att jag redan fått. Efter att detta hade uppnåtts (muntligt löfte iofs, så jag håller mig jävligt passiv) satt jag i någon slags sjuk tacksamhetställning inför dessa människor. Ooh, tack snälle herrn för att du inte kör över mig helt och hållet utan bara med två hjul. Tack  tack.
Min handledare är inte försvunnen som jag först trott när jag inte fått äran att erhälla någon utvärdering från henne, utan hon har pumpat ur sig ytterligare en massa skit om mig som nu kom upp. Det som jag hade skrivit för att bemöta det gamla "förbrukades" när jag lyckades undvika att få U på det andra lösa betyget. Nu handlade det istället om att än en gång bli tagen på sängen med nya anklagelser. Helena: "Det där stämmer inte" - "jamen det står ju här" - Helena: "ja, vad ska jag säga. Det är ord mot ord" - "Ja, det är ju det ja..."
Jag hänvisade till Skolpraktikan i vilken det stod att man som student har rätt att få ett tidigt larm om U på VFT misstänks (vilket det rimligtvis måste ha gjort eftersom det i min handledares dokument verkar som om jag är hin håle själv och äter små barn). Jag fick då veta att det var Malmö Högskola som hade skrivit detta, och "vi är också Malmö Högskola". Alltså dementerades det skriftliga på plats av det muntliga. Det är ju verkligen väldigt passande att man kan göra så, fan vad praktiskt!
Nå, Underkänd kunde jag ju fatta att jag var, något annat var det inte tal om. Frågan är bara vad man kan göra. Mitt alternativ var detta: studieuppehåll på ett år. Något annat alternativ verkar jag inte ha. Jag frågade om man kunde få dispens från detta och fick veta att man kunde lämna in en ansökan, men det var knappast lönt i mitt fall eftersom jag redan hade använt mina argument en gång.
Det kändes lite som om jag befann mig i ett sällskapsspel där jag hade råkat hamna på ett Chans-kort och använt upp alla mina "ut ur fängelset"-kort.

Fast.. inget ont som inte har något gott med sig. Jag kommer att få se nya nejder. Jag får ju nämligen inte bo i den här lägenheten ifall jag inte studerar. Jamen så fint!
Dessutom fick jag lent som honung förklarat för mig att sen när jag kom tillbaka och skulle VFT-placeras så fick jag önska mig var jag skulle vara.
Nämen jahaaaa! Fanns den möjligheten? Isf vill jag vrida tillbaka klockan ett år och slippa vara på skolan i Ängelholm där inga kandidater önskas och där handledarna blåser dem för att slippa dem.

Men hey.. det fick jag veta idag av min mentor på Mah, jag måste sluta se mig själv som ett offer.

Kommentarer:
Postat av: Jonas P

Fy fan! Jag tycker väldigt synd om dig! :-( Då ska man iaf upplysa alla som har för avsikt att gå på den skolan. Hör av dig om du behöver stöd. Stupid Mah.

2006-05-23 @ 20:04:28
Postat av: Hans

Kram vännen

2006-05-24 @ 04:47:49
Postat av: eline

Kram kram och kram

Postat av: mirijam

Nej men vad i helvete? Hoppas det ordnar sig på något vis, hur kan dom vara så jävla korkade? helt sjukt ju!
Håller på dig!

2006-05-24 @ 16:08:14
URL: http://mirijam.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits