kärringar, jag HATAR er

Idag när jag cyklade till stationen så gick mina sista par jeans megasönder. De hade en lagning som var om och om igen och nu blev det en reva över hela byxan. Jag blev deppig. Så jag cyklade in till stan och bestämde mig för att handla nya byxor. Då fick jag skäll av en kärring som tyckte att jag inte skulle cykla där jag cyklade (2 meters färd mellan cykelbanan och cykelstället, vad glad att jag ställde cykeln där och inte i din jävla väg fittkärring) och sen tyckte hon att jag hade trasiga byxor. Kärringjävel. Jag tror knappast att hon hade hela trosor - hade antagligen inte fått knulla under det här årtusendet så hon sket väl i vilket. Nå. Jag slängde en lång blickjävel efter henne iaf och gick in på chic och chic och berättade min sorgliga historia. Kvinnan som jobbade i affären hittade en perfekt kjol åt mig som passade mig och den tröja jag hade på mig idag perfekt och sa åt mig att prova. Den passade perfekt och jag ville inte ta av den så jag fick stå där i lilla affären och ta av larmet som satt högt upp på insidan och visa rumpan för hela stortorget, men det var det värt. Jag köpte även ett linne, så sen blev jag glad. Sen fick jag problem och gick in på HM och handlade ett linne till och ett par byxor. Så nu har jag så jag klarar mig på byxfronten.. bra. Det var verkligen behövligt.
På tåget satt det två kärringar som pratade i den TYSTA AVDELNINGEN. Jag höll på att bli galen. De bara malde på om sitt skit hur länge som helst. Till slut reste jag mig upp och bad dem respektera att de satt i den tysta avdelningen, svaret jag fick var "men vi pratar ju knappt någonting". Jag blev helt paff och satte mig ner. Sen kom konduktörskan och sa till och då blev svaret "hoho.. och här sitter vi och pratar!". No shit? Sen fortsatte kärringarna att prata och jag trodde att mitt liv skulle ta slut pga någon slags våldsam reaktion, men turligt nog blev det inte så för sattygen gick av i Hbg.

Väl i Ängelholm fick jag ha min lektion och blev skitnöjd för alla elever var SÅ duktiga. Heja dem. De ska fan få fika av mig när jag slutar. Underbara liv.
Nu måste jag lägga mig, för jag ska upp 5 imorgon för det har Malmö HÖGSKOLA bestämt. Hejdå.

Kommentarer:
Postat av: mirijam

Kärringar... ja, vad säger man, dom är verkligen mongo en del.
Grattis till din darling!

Postat av: Johanna

Idag satt jag i tysta avdelningen och nån kuf i 25-årsåldern med gubbkeps hoppade på i Ramlösa. Den jävla idioten började stampa takten med fötterna och trumma med fingrarna, samtidigt som han gjorde ljudeffekter med munnen. HELA resan. Jag började också stampa med fötterna för att liksom ditrahera honom, men det hade en ytterst ringa effekt. Jag mördade honom nästan. Vill man leka enmansorkester kan man göra det i en annan kupé imho. Bevara tysta vagnens helighet, tack, för den är det bästa som hänt pendlarna sen... ja, tågen.
*kram till helenan*

2006-05-04 @ 23:01:26
Postat av: Linderholm

Jag satt bredvid en tandlös (jag lovar) kärring på tunnelbanan (ej tyst vagn förty såna finns ej), och jag och min kompis hade nån konversation om helt fredliga ting (möjligen något gnälligt om kungahuset, men i övrigt). Vad gör då kärringen? Jo, sitter och surstirrar HELA vägen från Kista till T-centralen (20 min), himlar med ögonen och smackar med sina tandlösa jävla läppar ända upp i gommen. ???????

2006-05-05 @ 22:35:37
URL: http://linderholm.blogg.se
Postat av: daniel

Shit. Stackars Helenan :/ Men seriöst, folk är verkligen dumma i huvudet. Hur hade du råd med nya kläder? =)

2006-05-06 @ 16:00:38
URL: http://web.telia.com/~u46505083
Postat av: Linderholm

Du har alldeles förstått det här!!

2006-05-06 @ 19:23:16
URL: http://linderholm.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits