Lars och flygplan

Historien med Mah fortsätter.. men jag orkar inte ta upp den nu.

Istället ska jag skriva om något mycket roligare, nämligen Lars Danielsson. Lars Danielsson har åkt regeringsplanet till Thailand. Fyyy på honom. Han har åkt det och kostat skattebetalarna massor med pengar fast det fanns biljetter för några tusen. Fast jag undrar - om du är riksjagad av landets största kvällstidning, ifall landets största kvällstidning gör vad de kan för att hetsa upp svenska folket mot dig och måla ut dig som den som flyttade på plattorna på natten den 25/12 så att flodvågorna kom, om du var ansatt på det sättet, skulle du vilja åka med SAS då och sitta bredvid svenskar?
Jag skulle inte vilja vara med på det flygplanet. Inte för att jag tror att Lars Danielsson skulle förpesta stämningen utan för att jag skulle vara rädd för att några passagerare kanske skulle bestämma sig för att lyncha honom. Jag tycker att det finns fog för Lars Danielsson att ta regeringsplanet. Dessutom var det inte bara han som åkte.
Fast det verkar lite som om stämningen på regeringsplanet inte heller var så god för:

"Efter möte med Göran Perssons FN-reformnätverk i Bangkok och två ledande thailändska politiker reste sällskapet tillbaka till Sverige den 25 april.
  Då var det bara tre passagerare i regeringsplanet.
  Anna Karin Eneström hade hoppat av."

Nu känner jag inte till denna Eneström närmare, men jag tycker att fokus i artikeln kanske borde ligga på att hon hoppade från regeringsplanet snarare än att det användes?
Fast vad vet jag?

Jag är i Kungsbacka nu och ska snart börja med skolsaker. Tjohoo.

Kommentarer:
Postat av: mirijam

Jag ska också spendera tid i Kungsbacka, nästa vecka närmare bestämt. Nu ska jag till skåne och hoppa av plan jag med, dock inte regeringsplanet. Kom ihåg att hålla tummarna för mig på lördag kl. 9-13:45!!!
Kram på dig!

Postat av: eline

Vore jag Lars skulle jag verkligen inte vilja åka SAS. Jag tycker att grejen är inte att LARS åker upp och gör så mycket grejer som skattebetalarna får betala för, det som är irriterande att han Får göra så utan att det sägs någon om det - förrän det grävs fram.

2006-05-12 @ 17:32:24
URL: http://alotlikeus.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits