Trött trött och less.

Idag är jag mycket trött. Jag är trött i kroppen och jag är trött i huvudet. Men jag är framför allt trött på att bli bedömd varenda dag och aldrig någonsin få höra positiv kritik. Den här praktikplatsen är ju tamigfan värre än jävla Topmodel. Det projekt som jag håller på med nu fick jag vet av min handledare 10 min innan jag skulle in och ha lektionen att hon inte trodde på idén. Nehe... Nu känns det som om jag har kniven mot strupen och absolut måste bevisa att det kommer att fungera bra annars blir det dåligt. Idag är huvudlektionen och det finns inte mycket jag kan göra mer ty idag är det eleverna som ska redovisa. Om de gör dåligt ifrån sig är det ett bevis på att min idé var dålig. Så snälla söta ni - gör inte dåligt ifrån er.
Häromdagen fick jag äntligen iväg mina mål (som jag tyckte var guds straff till mig och det största tramset sen jag hoppade hage). Meningen var att min handledare skulle ha dem som ledstjärna och hjälpa mig att uppnå dem (t.ex. hjälpa mig att få kontakt med de personer på skolan som jag vill ha kontakt med etc), istället börjar hon be mig att ta ut mål som är utvärderingsbara och skriva lite mer om dem. Gode gud i himmelen, kunde hon inte lika gärna be mig att kanske svälja gift och sen gå och lägga mig på trasigt glas? Det tog mig flera månader att äntligen få de där målen ur mina fingrar, jag dör om de ska utvecklas och utvärderas också. Hoppas att hon har glömt det idag.. det vore underbart.

Jag måste upp till UB och luska reda på lite böcker innan jag åker till Ängelholm. Sen kommer jag inte hem förrän sent eftersom tågen tar sådan förbannat lång tid. Min mentors ord ringer i mitt huvud: "hur ofta och länge är du här egentligen? Jag vet elever som är på sina vft-placeringar från 8-17 varje dag." Jo.. men skulle jag vara det skulle jag vara tvungen att gå upp klockan 5 varje dag och vara hemma 18.30. Jag vet inte.. jag vet att det finns folk som jobbar och har de tiderna och de gnäller säkert inte. Skillnaden är att jag får inte betalt och jag blir matad med nya intryck hela tiden och blir dessutom bedömd vad jag än gör hela dagarna. Äh.. jag vet inte. Men jag är iaf väldigt trött hela tiden varje dag efter den här jävla praktiken. För att inte tala om att jag rätt så ofta känner att jag inte har räckt till.

Nu måste jag upp på biblioteket. Tjohoo.

Kommentarer:
Postat av: naga

Usch, din stackare, bry dig inte om att hon är dum. det verkar verkligen asjobbigt att vara där. här har det varit bra. just nu sitter jag och försöker få lite jobb gjort på min uppsats. men vilket slackerliv jag har egentligen, känner mig duktigt om jag jobbar en timme per dag typ. hoppas det känns bättre snart darling. kram.

2006-05-03 @ 22:44:20

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits